Wednesday, August 20, 2008

Eliberarea orasului Praga

Spre sfarsitul anilor 70, am vizionat la un cinema de pe bulevardu Gheorghe Gheorghiu-Dej (care dupa revo a devenit Regina Elisabeta, cred) un filmuletz pe care la inceput il priveam siderati, eu si vecinul meu de scaun, Matei Visniec, nepricepand cum de scapase de coltii Cenzurii spumoasa si taioasa parodie a operatiunii de invadare a Cehoslovaciei din august 1968. Visniec, cel putin, a tinut-o tot timpul filmului (care se numea bascalios "Eliberarea orasului Praga") in chitzcaieli infundate, ceea ce la el era semnul unei admiratii extreme, iar putinii spectatori din jur ai matineului, cei care mai pricepeau cate ceva din bascalia de pe ecran, priveau muti. Dupa spectacol, am conchis impreuna cu amicul Matei ca filmul va fi interzis in cel mai scurt timp, si asa a fost: de-atunci n-am mai auzit de acest film nici pana azi...:) Si de fapt, a egzistat vreun filmulet cu acest nume, sau ba ?! :oops:

No comments:

Post a Comment