Thursday, October 16, 2008

Mi-a placut mult...

pe bune. Asa as fi scris si io. Si de fapt, am si scris: Scrisoare catre bloggeru' Iliescu. Dupa ce a lasat linku ista cateva ore pe blogu-i (din neatentie, probabil), sinistrul personaj l-a cenzurat, iar apoi nu mi-a mai permis sa intru pe blog. Pe tine sigur te va citi, pai cum drea. Sau poate crezi ca-ti va da dreptate, macar in sinea-i cea mai adanca, a...? Pe dreq! Va ricana, din contra, ca nu pricepi nemic. El se crede, vezi bine, un mare hero, fiind convins ca va ramane in istorie ca descalecatorul Noii Romanii, ca patriarh al noii clase a capitalistilor ro. Ce importantza va mai avea preste mode si timp - isi zic astia - faptul ca Tovii si Baietii lu Iliescu au fost ce-au fost ? Conteaza ce sunt, ce-au devenit. Iar tu, Cartarescu, vei fi socotit un "reactionar", ca si Emin, care-n loc sa-i vezi pe ieroii civilizatori ai Noii Ro, i-ai vituperat romantic cu "bulbucatii si gusatii". Asta e viata, bey...:)

Un codicil :

Ca sa nu ti se suie prea tare la cap laudele mele, iti reamintesc, stimate coleg de duel ;), ca-n anno domini 1990 ai scris chiar tu, cu manutza ta - in "Contrapunct", mi se pare -, ca Iliescu si cu Petrica iti procurau impresia unor oameni in care se poate avea deplina incredere. Bine, ulterior ti-ai dat seama ca ipochimenii sunt niste simple fantose kaghebiste si-ai inceput sa te certi la cutite cu parintii, care au ramas iliescani convinsi, insa recunoaste, macar acum, ca-n calitatea-ti de membru al elitei loco ar fi fost cazu sa-ti dai seama de la bun inceput cu cine ai de a face si ce anume a fost "revolutia" lu Ivan Ilici. Dupa cum, cu 10 ani inainte (desi pe vremea aia erai intr-adevar aproape copchil, avand 24 de anisori) ar fi trebuit sa te afli alaturi de mine atunci cand am redactat si-am incercat sa lansez "Apelul catre Europa" si cand, din contra, voi, congenerii optzecisti, preocupati de scolastice chestiutze estetice, m-ati lasat singur contra Molohului Comunist... :(

ps. Insa nu-ti face griji, campionule, vbulitzele mele sarcastice nu-ti vor atinge nici cat mangaierea unei palmutze de catifea statua pe care fanii, marketingul monstruos si snobilimea ti-au construit-o. Counter-ul meu imi arata ca, de-aseara si pana acuma, nimeni nu s-a obosit sa caute "Scrisoare catre bloggeru' Iliescu", ca sa observe ca ceea ce spui tu azi io am spus hat demult, dupa cum nu s-a ostenit sa-nteleaga ce e cu "duelu" ala de care-ti vbesc ;), nici ce-am scris in "Orbitor, aripa fara obraz" si nici sa constate, baremi, daca "Apelul catre Europa" a existat sau ba si ce-i cu el. Ceea ce-ti tot ricanez io ramane doar intre noi doi, pai cum drea. Asta e viata, bey: invingatoru' ia totu, n-asa ? ;) Insa nu uita ca trebusoara asta e valabila si pt cel pe care esti tare supalat, hic et nunc, - tov Ivan Ilici, invingatorul din clipita, care s-ar phootea sa-ti supravietuiasca in rumânica asta aiurita, ha-ha... :idea:

No comments:

Post a Comment