Friday, January 9, 2009

Actoru si heroii (sai)

Draga RV, mintea, cultura si experienta mea imi certifica deja ca, pus intr-o situatie teribil de ispititoare, aproape orice hom - aloo - e-n stare de orice, depinde doar de ce destin are-n scutece, de lumea (ispita) care e, precum si /mai putin, totusi/ de ce cojonace are fiecare, sau ovare-ncorajatoare, fratioare… :)

Or, a-i cere unui actor caracter mare, cand el sireacu abia e-n stare sa imite un hero dintr-o iliada sau odyssee oarecare sau barem pe vreun harap alb din aborigena caldare aflat intr-o cumpana de ccre, sa zicem, e totusi o cerere inspaimantatoare, aloo… :) De altfel, chiar actoru - generic vorbind - e egzemplu cel mai viu al afirmatiei mele din start, pt unii poate cam jicnitoare: caci actoru e capabel sa fie (cu-aceeasi fervoare si-n aceeasi stagiune lucratoare, cum ar veni), si lichea, si farfara, si hero dintr-o stea, si harpagon de francia, si mamona, si angel radios sadea, si vladica cea mai cea, si cioban cu ipingea, si printz de kronprintzia, si chiar si mare sfant, pai cum drea, la o adica, si-n genere poate fi tot ce vrei tu, regizorule or spectatorule, numai leafa or sponsorizarea sa-i mearga (iar daca nu curge, tot ii pica, n-asa? ) Asa ka kare-i problema, a?

In natia asta, cel putin aia din vremea mea si-a ta, doar cativa au fost cei ce n-au confirmat regula, si nu pentru ca ei ar fi vrut neaparat asa, ci pt ca destinu i-a croit mai acana, cum ar venea. Asta e situatia…

…numai atunci - aloo - se va sti daca Ro are realmente sansa sa iasa vie si nevatamata, cândva, din bolgia stalinisto-ceausea : când se va atesta c-au egzistat în RSR, ca-n Sodoma si Gomora, n-asa? macar 5-6 insi carora Tatal Semintelor & Semintiilor toate sa le poata zice: bey, voi v-ati dovedit a fi soiuri de oarece calitate si de aceea iata ce va poroncesc, fârtate : fugiti iute d’aci, caci pohtesc a arunca foc si para preste aiasta arie plina de buruieni spurcate ce înnabusa biata voastra tzeara, io prin voi voi mântui neamu’ vost’ de pacate iar si iara, hai, carati-va naiba de-aci…, si nu va mai uitati înapoi, caci s-ar phootea sa va faceti stana de sare sau nesarati moroi, ori sa ramâneti drea’ ca Nitza ala, stiti voi, dupa luptele de la Baicoi…” (am citat de undeva, nu conteaza acuma de unde, n-asa?)

ps. A propos, dta ii cunosti pe oamenii sau rumânii astia mai de soi (dar nu ca aia noi sau ca saltimbacii ce-o faceau pe haiducii, pe jienii, pe mihai bravii ori pe vladimirestii ca orisice papitoi), dear boy ? Daca ma uit la ce citesti (de la bucurenci la foto), as crede ca , pt domnia ta, a-i ghici pe rarissimii heroi, fie ei din Ro or Lesotho, e ca si cum ai juca la loto, n-asa ? Glumesc, vezi bine…
:) Hai pa.

2 comments:

  1. AVP-ule ,
    lasa-l pe Harap Alb sa se creada in continuare Margelatu ,
    daca asa vrea el.
    Noapte buna , zile dalbe !
    Luminita sunt.

    ReplyDelete
  2. Mi-am dat seama ca esti Lumycel, caci am zarit o luminitza, normal, la capatu hypersptziului meu cat un cozmic hangar, dar vizitat cam rar, helas... :( Insa nu-i nemica: in cateva miisoare de ani si ceva, cat va egzista blogu ista /in caz ca Mr.Google nu va da faliment, drea'...:(( /, voi aduna acilisa un popol mai mare ca China, n-asa, dracutza mea...? :) Hai pa...

    ReplyDelete